SPRM

Arini sambil dok relax terbaca plak kek malaysiakini pasal bekas MB Selangor yang telah dipanggil ke pejabat SPRM bagi sesi soalsiasat berkenaan aduan banglo mewah beliau yang dianggarkan RM24 oleh jurunilai tak ada tauliah atau lebih dikenali JuruKepoh .. den tertarik kek sini bukan apo kalau lah Khir Toyo ni pandai berlakun mau dibuat patah riuk tulang badan dia kerana tak nak bagi kerjasama macam orang orang DAp buat serta keling padang serai semasa penamaan calon sebelum ini.
Selagi kita berpegang BERANI KERANA BETUL TAKUT KERANA SALAH selagi itulah dipanggil, difitnah atau dituduh seberat mana pun apa nak takut kecuali anda baling batu sembunyi tangan.
Den tertarik juga pasal calon di Bagan Pinang yang mempersoalkan intergriti calon. Adakah orang yang dituduh di dalam parti lebih berat hukuman dia dari yang dituduh dan dihadapakan di mahkamah dan terbukti bersalah (opp terlupa kaum pembangkang iaitu DAP PKR dan PAS memang fobia pasal ni) ni susah kalo hangpa buat tak pa kami buat tak boleh sebab hangpa dah pegang anak kunci ke syurga .. nasib la labu

kELING MiC sEMAKIN kURANG aJO

Ada golongan tak mengenang jasa didalam MIC yang menjadi perwakilan semalam mencadangkan agar dikalungkan SELIPAR di gambar Tun Mahathir. Ini berikutan rasa tak puas hati mereka yang kononnya mendakwa Tun Mahathir mencampuri hal urusan parti MIC.

Tindakan perwakilan keling ini amatlah KURANG AJAR dan AMAT BIADAP kerana langsung tak menghormati pemimpin yang telah banyak berjasa di Malaysia malahan juga dirantau ini.

Keling2 ini sudah lupa diri bahawa mereka hanyalah golongan minoriti di negara ini dan keling2 ini juga lupa layanan baik kerajaan dibawah pimpinan Tun Mahathir selama 22 tahun kepada survival bangsa mereka.

Sikap perwakilan keling MIC semalam telah menunjukkan yang mereka hanya pandai bermuka2 selama ini.

Patutlah pihak british mengasingkan puak2 keling ini didalam estet2 getah pada zaman dahulu kerana sememangnya mereka ini jenis bangsa yang tak akan mengenang budi.

Bangsa2 pendatang ini semakin tak sedar diri dan semakin mencabar sensitiviti bangsa melayu/islam. Sudahlah masyarakat melayu terpaksa melayan karenah kuil keling2 ini di Selangor, kini Tun Mahathir pula dijadikan bahan kecaman.

Memang benarlah pepatah melayu mengatakan bahawa….

“jika jumpa ular dengan keling, hentam keling dulu

Selama ini keling dok cakap macam macam kami diamkan kerana nak jaga keamanan tapi semakin lama dibiarkan semakin naik minyak keling nih, macam macam auta kalau dah tersepit tapi memang pun bak kata orang tua bapa borek anak rintik Sami Vellu tu pun bila nak ngaku kelemahan diri dia .. cakap temberang cam keling memang sesuai sangat la falsafah tu .. pandai orang orang tau den dulu kaitkan falsafah sebegini .. lain kali keling keling jangan suka sangat nak menghina hak hak orang islam termasuk azan .. fikir balik tu keling

Mangkuk vs Bodoh

PERHATIAN KEPADA SELURUH UMMAT ISLAM DI
SELANGOR DAN SHAH ALAM
DI JEMPUT HADIR SEKIRANYA ADA KELAPANGAN

ESOK 3 SEPT 2009 SATU SIDANG AKHBAR MENGENAI KUIL SEKSYEN 23 SHAH ALAM AKAN DIADAKAN PADA JAM 2 PETANG
DI PADANG PERMAINAN SEKSYEN 23 SHAH ALAM,
ANTARA YANG HADIR DALAM SIDANG AKHBAR ITU IALAH

WAKIL PENDUDUK SEKSYEN 23
WAKIL DATUK HISHAMMUDIN

DATUK NOH OMAR

WAKIL PERSATUAN HINDU SANGGAM

keling_1
DOK PERASAN CERDIK

polis kawal bangunan Suk

KEPALA KEPALA BAHLOL

Mahkamah, undang-undang, kemuliaan Tuanku Sultan dan kedudukan wakil rakyat yang kononnya ‘dihormati’ akan terus tercalar kerana perbuatan mereka ini.

Maksud kata-kata Nizar bahawasanya beliau dan rakan-rakannya adalah wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat sepatutnya difahami oleh beliau sendiri. Perbuatan seperti itu menunjukkan kepada rakyat bahawasanya beliau dan rakan-rakannya itu tidak mencerminkan kehendak rakyat yang sebenarnya.

Tingkah laku dua beradik ini perlu disekat bagi mengelakkan kejadian yang sama dilakukan di masa-masa hadapan.

kepala

nik aziz husam musa
Apsal hangpa tak ajak 2 ni sekali wat keje bodoh cam hang sebab kedua dua ni memang suka publisiti tambahan plak bulan puasa ni makin sedap depa nak mengarut dan meraban ..

Hangpa buat la keje bodoh nih dalam bulan Ramadan, orang lain dok baca Al Quran hangpa dok wat keje bodoh sambil tu plak dok ajar orang lain wat keje bodoh cam hangpa .. jangan la dok ikut sangat orang yang tak puasa tu biar cerdik sikit dok main politik nih ..
Kalau hangpa dok marah sangat dengan kerajaan yang ditumbangkan ini jangan la hangpa dok melalut nak peruntuh Malaysia melalui jalan yang hangpa dok suka sangat tu .. tu dok kalut plak di Terengganu tapi jangan sampai di Selangor plak runtuh .. pastu hangpa dok tuding jari plak kat orang lain padahal hangpa la mangkuk segalanya .. lani hangpa dok lulus dalam hotel hangpa nak suruh siapa pi wat bagi pihak hangpa .. Polis? lambat lagi polis nak ikut kata hangpa .. Mahkamah? Hangpa jugak kata mahkamah di Malaysia tak betui sebab hangpa je betui kalau hangpa kalah biacara .. Udah udah le tu wat keje gila .. ni bulan puasa banyakkan ibadat jangan dok melalut sangat ..

Kenyataan Akhbar Majlis Raja Raja

“Kenyataan Akhbar Yang Dikeluarkan Oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Mengenai Peranan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong dan Duli-duli Yang Maha Mulia Raja-raja Melayu berhubung dengan hak-hak keistimewaan, kedudukan, kemuliaan atau kebesaran Raja-raja Melayu, agama Islam, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut Perlembagan Persekutuan.

“Raja-raja Melayu yang menghadiri Mesyuarat Majlis Raja-Raja telah berunding mengeluarkan kenyataan akhbar khas bersama pada hari ini.

“Raja-raja Melayu mempunyai peranan perlembagaan untuk melindungi keistimewaan, kedudukan, kemuliaan dan kebesaran Raja-raja Melayu, melindungi Agama Islam, bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan kepentingan sah kaum-kaum lain di Malaysia.

“Tindakan pihak-pihak tertentu mempertikai dan mempersoalkan perkara-perkara tersebut yang menjadi asas utama pembentukan negara Malaysia dan termasuk dalam Perlembagaan Persekutuan telah menimbulkan kegusaran dan keresahan di kalangan rakyat.

Sebagai tindakbalas, beberapa pihak terutama pemimpin-pemimpin Melayu sama ada yang berada dalam kerajaan atau pertubuhan bukan kerajaan dan orang perseorangan telah menyuarakan rasa tidak puas hati dan marah terhadap pihak yang membuat kenyataan dan laporan dan menganjurkan forum-forum berkenaan.

“Antara sebab-sebab yang dikenalpasti berlakunya perkara ini ialah kedangkalan pengetahuan pihak berkenaan terhadap latar belakang sejarah mengapa peruntukan-peruntukan tersebut dimaktubkan dalam Perlembangaan Persekutuan dan pengaruh prinsip-prinsip kesaksamaan dan keadilan yang cuba diimplikasikan di negara ini tanpa berjunjungkan latar belakang sejarah dan keadaan sosial negara ini.”

“Kepentingan politik sempit juga merupakan penyebab berlakunya perkara ini.”

“Gejala ini jika tidak ditangani dengan segera boleh menyebabkan negara terjebak dalam kancah perpecahan dan persengketaan antara kaum yang boleh menjejaskan keharmonian dan keamanan yang selama ini telah membawa kemajuan, pembangunan dan kejayaan kepada negara.

“Justeru, adalah perlu Majlis Raja-Raja menegaskan dan memperingatkan semua pihak tentang peruntukan-peruntukan perlembagaan tersebut di samping memberi penekanan tentang jaminan perlindungan hak-hak sah kaum lain.”

“Perlu ditegaskan bahawa setiap peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan telah melalui proses perbincangan, pertimbangan, konsultansi, pengorbanan dan sifat tolak ansur yang sangat tinggi nilainya bagi apa yang telah diperjuangkan, diperbincangkan, dipertimbangkan, dimanfaatkan serta dipersetujui oleh semua pihak yang terlibat, sehingga wujudnya peruntukan-peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan yang dikenali sebagai Kontrak Sosial.

“Kontrak Sosial ini tidak wajar dipertikai dan dipersoalkan lebih-lebih lagi disemak semula atau diubah kerana ia adalah merupakan asas utama pembentukan negara Malaysia. Untuk itu Raja-raja Melayu wajar memperingatkan supaya isu berkaitan Kontrak Sosial tidak sekali-kali cuba diuji dan dicabar.

“Sesungguhnya, angkatan pemimpin di era prakemerdekaan, berfikiran dalam – berpandangan jauh. Raja-raja Melayu telah dibawa bersama semasa rundingan menuntut kemerdekaan. Institusi raja dikekalkan dan dimaktubkan secara perundangan dalam Perlembagaan Malaysia Merdeka.”

“Institusi raja diberikan kemuliaan, ditempatkan di puncak kerajaan, sebagai Ketua Negara dan Ketua Negeri, laksana payung pelindung, menjamin berlakunya kesaksamaan di kalangan warga.

Institusi raja berperanan sebagai faktor penyemak dan pengimbang, untuk merungkai sebarang kekusutan, sekiranya berlaku.”

“Raja-raja Melayu juga membuat seruan kepada orang Melayu supaya bersatu-padu untuk mempertahankan keistimewaan, kedudukan, kemuliaan dan kebesaran Raja-raja Melayu, melindungi agama Islam, bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan kepentingan sah kaum-kaum lain di Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.”

“Penekanan juga perlu dibuat bahawa agenda ini adalah lebih penting dan utama dari kepentingan politik atau kelompok.”

“Kaum bukan Melayu tidak perlu merasa khuatir dan bimbang tentang hak-hak sah mereka kerana hak-hak tersebut telah dijamin mengikut Perlembagaan Persekutuan dan peruntukan-peruntukan yang terkandung dalam Undang-undang Tubuh Negeri-negeri di Malaysia yang termaktub dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

“Adalah diharapkan dengan penegasan tersebut, segala kekeliruan berhubung dengan perkara ini di kalangan rakyat jelata dapat dibendung dan suatu suasana yang harmoni, aman dan sikap saling hormat menghormati di kalangan rakyat dapat terus diwujudkan demi menjaga ketenteraman negara.”

PEJABAT PENYIMPAN MOHOR BESAR RAJA-RAJA MALAYSIA – WILAYAH PERSEKUTUAN

1. Pejabat Urusetia & Pertanyaan- Tel :03-2142 4947 Fax:03-2142 2080

2. Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja- Engku Tan Sri Dato Sri Ibrahim Engku Ngah- Pejabat:03-2148 1418 Fax:03-2148 5330

3. Penolong Setiausaha Majlis Raja-Raja- Sabtu Awab Dato- Pejabat:03-2148 5325

Temberang Ahli Politik

Sesiapa kalau nak kena tangkap dek polis atau pun kastam serta SPRM dan tak ingin bermalam di dalam lokap atau pun bilik kurungan pergilah belajar dari Gobala dan juga Pegawai Khas Ronnie Liu, depa ni memang boleh dikatakan no wahid siap boleh naik ambulan lagi sebab malu nak naik kereta polis. Lagi satu ahli politik jangan disentuh sebab mereka akan tepis tangan anda kerana mereka ni suci murni bab kulit bayi, tangan hangpa kasar dan penuh dengan kuman dan najis. Oleh itu beringatlah jangan sesekali sentuh orang politik terutama Gobala ni kerana dia memang pelakun no wahid siap boleh menjerit kesakitan konon kononnya.
Lagi satu hangpa tak payah la nak percaya cakap cakap orang politik tak kira depa ni ada serban ke ada kopiah ke atau tidak memakai apa apa sebab depa akan bercakap ikut nada politik tak kira depa ni ulamak ke ULARmak ke sebab depa ni semua cari makan dengan politik. Kalau hangpa tak percaya hangpa pi tanya kerajaan negeri kenapa jalan jalan di sekitar Pasar Siti Khadijah dibuat seolah olah memberikan kelebihan kepada sesuatu di sekitar kawasan tersebut, kalau hangpa tak percaya cuba hangpa halusi betul betul jalan disekitar kawasan tersebut dan tanya orang orang yang berniaga disekitar kawasan tersebut bagaimana punca rezeki depa sekarang. Tapi den tak kisah sebab depa ni dah selalu cakap PARTI PAS DIUTAMAKAN TEMBERANG DIDAHULUKAN
Den bukan apo semakin lama semakin sedih tengok kaum melayu dok bercakaran tetapi kita dok berebut kuasa dengan menyerahkan sesuatu yang sah milik kita kerana takut kehilangan kuasa ataupun dok nak berebut kuasa sehinggakan kita sendiri mengabaikan perasaan dan kepentingan orang melayu dan sememangnya HAK KITA UNTUK DIPERTAHANKAN.
*BILA ADUN BN lompat parti ke PR, halal. Bila ADUN PR lompat parti ke BN, haram (di Perak).

*Bila Mufti Perak sokong Pas, dia ulama terbilang. Bila Mufti Perak tegur Pas, habis dimaki hamun.

*Bila menang pilihan raya, puji SPR. Bila kalah, maki hamun SPR.

*Bila ADUN BN buat perbuatan tidak bermoral, kutuk habis-habisan. Bila ADUN PR yang buat disuruh berehat saja (Elizabeth Wong).

*Masa perintah Perak, cakap Raja Perak paling adil. Tapi bila dah hilang kuasa, tuduh Raja Perak macam-macam.

*Sebelum berkuasa, beria-ia hendak laksana hudud. Lepas dapat kuasa, cakap hudud tak wajib.

*Bila UMNO kata hudud sukar dilaksana, caci-maki-kafirkan habis- habisan. Bila DAP kata langkah mayat saya dahulu, Pas kata baiklah “Kami Dengar dan Taat”.

*Bila orang luar hina nabi berarak satu KL, bila Raja Petra Kamarudin (RPK) hina nabi, senyap membisu (mungkin orang Pas lebih sayangkan RPK dari nabi).

*Bila kerajaan naikkan harga minyak, marah menggila, bila kerajaan turunkan harga minyak, cakap itu hanya muslihat politik.

*Bila Pak Lah kata nak teruskan jambatan bengkok, kutuk Pak Lah sebab jadi patung Mahathir. Bila Pak Lah batalkan, pun kutuk Pak Lah sebab tidak dengar cakap Mahathir.

*Masa Pak Lah PM, desak Pak Lah undur. Bila Pak Lah nak undur ganti Najib, Hadi kata Pak Lah tak payah undur pulak.

*Bila PR buat demonstrasi, itu demokrasi. Bila BN buat demonstrasi, gesa polis ambil tindakan.

*Bila menang pilihan raya, itu namanya demokrasi. Bila kalah, ada pengundi hantu.

*Bila Kelantan mundur, salahkan Kerajaan Pusat. Bila negara maju, itu hasil sumbangan Anwar ke luar negara cari pelaburan tak langsung.

*Bila bersendirian bertakbir, sekarang bila berdua dengan DAP ber take beer! (di Selangor boleh jual arak di kawasan majoriti umat Islam) <–tempat awam

*Bila mulakan ceramah, baca bismillah puji nabi. Masa tengah ceramah, habis semua yang berbeza pandangan di maki-hamun.

*Bila orang UMNO baca al-Quran dituduh hipokrit, bila orang DAP baca al-Quran (di DUN Perak) dipuji melangit. (Siap ber'take beer' lagi)

*Bila UMNO (parti orang Islam) ajak berdamai kata pergi jahanam, bila DAP ajak bersatu kata setuju (biarpun terpaksa gadai prinsip).

*Bila Beng Hock mati tuduh kerajaan zalim, bila kerajaan tubuh inkues pula kata kerajaan ada konspirasi.

*Kalau Anwar bersumpah dengan nama Allah, benarlah Anwar, tapi kalau Saiful Bukhari bersumpah, dustalah kata-katanya dan boleh dimaki hamun secukup-cukupnya.

Bahkan akuan bersumpah Raja Petra lebih dipercayai daripada sumpah laknat Saiful Bukhari.

*Kalau Anwar tak berani bersumpah, itu pun satu kebenaran tapi bayangkan kalau Saiful yang tak berani bersumpah, confirm dimaki habis-habisan.

*Bila UMNO tak laksana hudud disebabkan faktor ketidaksesuaian, Pas maki ramai-ramai. Tapi bila Azizan Razak kata hudud bukan keutamaan di Kedah, Pas kata itu ijtihad murni.

« Older entries Newer entries »