Pembangunan di Kelantan

Sapa kata Kelantan tak membangun .. xkiro la membanyun bersama tokong buddha ke membangun bersama sampah sarap di sekitar bandar ke atau membangun bersama pusat pusat tarbiyah PAS yang tumbuh bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan mahupun membangun bersama madrasah madrasah atau masjid yang diHIJAUkan tanpa peduli perasaan orang kampung asalkan masjid dan madrasah dapat diHIJAUkan bukan pokok sahaja yang hijau.
Cuba pergi ke Kota Bharu sudah terdapat pasaraya baru di hadapan The Store dan bekas tapak pasar malam yang tersohor dahulu sebelum Kerajaan hamPAS menyuramkan pasar malam tersebut dengan menutup laluan dan kini setelah 18 tahun membuka balik laluan tersebut hanya kerana pasaraya yang baru dibina tanpa mengambilkira kepentingan peniaga peniaga ekcil yang sudah puluhan tahun berniaga di situ. Bayangkanlah peniaga di Pasar Siti Khadijah, Bazar Buluh Kubu mahupun pasar malam yang ingin bertarung dengan pasaraya yang baru dibuka dengan dilimpah kemewahan .. jalan jalan menghala ke pasaraya tersebut dibuka seluas luasnya tapi disembelit atas nama mengurangkan kesesakan di bandar Kota Bharu namun penyokong totok hamPAS mudah di kelentong dengan pelbagai dakyah serta di auta dengan pelbagai janji dan dipesong dengan pelbagai tuduhan terhadap orang lain.
Den nak tanyo kerajaan hamPAS berapa hangpa dapat dengan membuka jalan jalan menuju ke pasaraya tersebut? hangpa jangan kelentong rakyat dengan ayat ayat Al Quran yang hangpa benarkan sang sang kafir dok baca padahal konek mereka pun belum tentu bersunat. hangpa ni sanggup gadai Al Quran demi kuasa ka. Cuba hangpa tengok balik jalan jalan yang menuju ke pasaraya tersebut kalau den ni salah tapi hangpa ni nak kata bangang tu memang la bangang .. hangpa besarkan jalan tapi lepaih tu hangpa dok wat ruang parking .. kalau jalan 10 lorong lagu ni pun memang akan jammed gak wahai pak pandir yang pandai nak mengauta dan menyalahkan orang sahaja.
Ni hangpa dok pi kelentong di Bagan Pinang dengan menjaja Kerajaan Kelantan pandai mentadbir negeri. hangpa tak payah nak pi auta kek sana la .. hangpa tak payah nak jemput Mahathir mai Kelantan la sekadar nak tunjuk hangpa dah buat Tesco, hangpa dok benarkan Giant dibina di tapak pasar malam, hangpa buat pembangunan yang dipelopori oleh orang lain, hangpa jual Hotel Perdana dan hangpa jual habis segala syarikat anak negeri untuk menunjukkan hangpa pandai mentadbir Kelantan. Den kesian kek hangpa je kena kelentong sampaikan Nik Aziz wat kuar rezeki secupak takkan menjadi segantang supaya orang kelantan malas berusaha tapi dalam masa yang sama dok amik tanah tanah pertanian orang Melayu supaya dapat dibina bangunan tinggi dan ini dinamakan pembangunan oleh Nik Aziz. Nik Aziz ajar rakyat supaya malas pada masa yang sama dok tadah supaya rakyat bagi derma bagi membina bangunan parti mereka dan mengisi tembolok mereka. Nik Aziz ajar rakyat jadi malas dan mencaci sesama islam supaya mudah nak kawal ahli hamPAS ni dan tidak mengguna wang yaang ada selain dari dok derma kepada mereka sahaja. Nik Aziz ajar rakyat jadi malas supaya dia sorang je dapat naik kereta mercedes baru walaupun dulu bercupak kata taknak bazirkan harta kerajaan. itu semua sebelum dapat kausa tapi kalau dapat kuasa kita fikir cara lain untuk menghalalkan apa yang kita dok kata haram dulu. isu kroni dan isu pilih kasih tak payah cakap la .. husam musang ngan Nik Aziz ni memang pandai nak autakan rakyat. Dan den memang cayo pemimpin hamPAS ni memang hebat .. hebat dalam memecahbelahkan kaum sendiri, hebat dalam memanipualsikan ayat Al quran demi kepentingan sendiri dan hebat dalam menipu rakyat dalam ceramah ceramah dan paling hebat lagi mencaci maki dalam ceramah .. memang pemimpin hamPAS ni hebat.