PAS dan Husam

Apa nak jadi dengan PR ni kekadang mereng kekadang biul pendapat semua bercanggah tapi duduk dalam satu kelambu yang koyak rabak agaknya cakap berapi api tapi rupanya api lampu suluh yang tak ke mana panasnya cakap bagai bumi dipanah halilintar tapi rupanya dia terkentut terkentut semasa bercakap .. den ibaratkan PR ni umpama menarik se ekor babi nak masuk kandang masing masing .. sorang pegang ekor tarik ke hulu sorang pegang kepala tarik ke hilir yang sorang lagi dok tarik perut nak suruh masuk kandang dia gak .. kekadang memang bahlol bak kata seorang ahli PAS kek den .. PAS skang dah bercelaru kalau dulu boleh gak nak sorok sorok sikit skang segala penyakit dah terdedah kurap kusta kudis semuanya tertera dek kain yang koyak.

Den naik kesian gak kek husam musang ni (baju petak petak) kerana terlalu tinggi cita cita kekadang merapu banyak, dah le time MB tak dok dia memangku jawatan MB sedangkan TMB dok tercongok cam beruk tua tapi dia wat xtau kerana cita cita melebihi segalanya. Den nak tengok berani ke dia belasah kapal singh dan kit siang dan bagaimana pula pandangan dari selangor ada tak kelompok yang dok meroyam dengan kenyataan ini. Den nak nasihatkan PAS la tapi mana PAS nak dengar nasihat den ahaks ayahanda den dulu ada nasihatkan den kalau nak berkawan biarlah berkawan dengan orang yang ikhlas nak berkawan dengan kita bukan mereka yang nak amik kesempatan ke atas kita naya beb.

Husam pun jangan la suka bercakap putar belit cam mahaguru dia dalam keadilan tu, baru kena acah sikit dah gelabah den rasa ini bukan sifat seorang pemimpin yang cukup lantang mempersalahkan dan memperburukkan orang. Itu baru KJ bagi dalam pening naik flight kalau otak dia berjalan lancar aritu mau terberak husam depan kaum kerabat yang tak pernah kenal ABC tapi merpau mengalahkan Professor. Den rasa kalau Nazri aka Chief ado aritu mau husam cari ketiak orang berbadan besar nak menyorok. Kalau ado orang PAS dok baca catatan den ni suruh le dia sampaikan pada husam soh mandi dulu kalau nak auta kek mana mana tempat ceramah kang muka penuh tahi malu beb.

Den rasa husam ni kekadang terlebih bercakap guna lutut dari otak! kenapa den kato begitu? Adakah dia pakai lutut atau otak semasa bercakap Dakwa Husam DAP lebih faham Islam daripada Umno! MasyaAllah! penulis blog mirip PAS sendiri boleh menulis dengan sebegitu rupa tu den kato husam ni kekadang pakai lutut semasa bercakap sebab dalam paler dia dok pikiaq nak jadi Timbalan Perdana Menteri! apa punya bahalul la si baju petak petak merah ni bercakap da tak paia otak dah le time MB Kelantan tak sihat dia dok meroyam nak memangku jawatan MB sedangkan TMB dok pandang cam kucing jatuh anak! alangkah bebalnya dia tak ikut hiraki jawatan dan otak tak boleh dok pikiaq ahli PAS kat bawah pun ramai dok menyampah dengan tindakan bangang dia yang dok merpau dan menjadi pengiring aka pengampu mata lebam. Lantak ko la labu

1 Comment

  1. taminsari said,

    28 December, 2008 at 6:06 pm

    Assalamualaikum..

    Salam Maal Hijrah 1430.
    Semuga apa yang kita lakukan akan mendapat keredaan dari Allah swt.
    Insya Allah.

    Salam perjuangan
    Taminsari
    belantan.blogspot.com


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: