Pas oo Pas

Kekadang den nak tergelak gak ngan PAS ni .. angan angan mat jenin bak kata Presiden PAS yg dok kek ganu kite tu tapi biasa la orang PAS ni mana nak faham sindir menyindir ni alangkan hempuk kayu atas kepala pun depa bukan tau sakit pun ahaks .. ada hati nak eprintah Malaysia nak wat itu ini tapi dalam parti pun bercelaru bagai nak rak .. tak caya cuba salah seorang pemimpin PAS keluar dari parti maka segala keburukan yang pernah dilakukan akan tersembur keluar bagai air kumbahan yang sedang di bersihkan he he den raso cukup cukup la hangpa nak berangan sampaikan orang PAS pun da malu dengan orang PAS .. tu belum lagi dengan angan angan terlampau setengah setengah pemimpin PAS ke hulu ke hilir tayang kereta baru konon nak melawat kawasan macam la orang tak tahu hangpa dok tibai projek dapat habuan melaram tapi kalau orang lain dapat hangpa kutuk sampai tak ingat dunia siap buat demontrasi lagi tak gitu wahai orang PAS yang senget

Den bukan apo kekadang benci gak dengan orang PAS ni walaupun ramia kawan kawan den ni tergolong dalam golongan ini tapi ada setengah depa ni nak keluar dari PAS malu kerana selama ni dok merapu siang malam dok hentam sana sini skang da tahu dunia politik macam mana terpaksa la tebal muka ikut je la kata pemimpin nasib ko la labu

Dulu pernah seseorang kata kek Tun Mahathir takkan nak pegang jawatan sampai ke mati .. ingat ingat sikit hari tua penuhi la dengan amal jariah tapi apo den tengok ado juga orang ni pegang kuasa atau nak rebut kuasa sampai tak ingat umur tu da nak sampai ke hujung tapi perangai mengalahkan orang muda .. selagi terdaya selagi dapat bertongkat selagi dapat menghirup nafas selagi orang mengampu selagi itulah depa ni tak nak lepaskan jawatan maklum la glamer U dapat disanjung sebegitu rupa tak sedo belakang kena kutuk sampai belakang parang pun jadi tajam alahai tapi elok gak ado pemimpin PAS sibuk main golf skang .. hangpa jangan kutuk noo depa sambil main golf sambil berzikir .. bersangka baik la sesama manusia jangan asik nak tibai je

Ingat la kata orang tua kail sejengkal jangan di duga lautan dalam kalau ilmu cetek tak payah la nak apply jawatan Naib Canselor mana mana Universiti di negara ini kalau di Amerika tak tahu la pulak sebab kek sana depa kalau lagi pandai auta lagi cepat depa amik ..

Den malas da nak ulas pasal dalam parlimen cuba la hangpa tengok sendiri bak kata salah seorang yang datang jumpa den merapu tak ingat dunia .. kalau la mentaliti ahli parlimen macam ni tak kira la pembangkang ka kerajaan ka cam penulis blog cakap sarkas yang tak kesudahan .. menyampuk cam orang ilang akal nak sedap lagi masa kecil depa ni tak belajo sivik gamaknya bercakap pakai pembesar suara tapi suara yang keluar macam pembesar suara tu di offkan ..

hangpa pikir sendiri la nooooo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: