ISO 9002

Kes Pertama :

Malam Pertama : ada seorang budak kembar dok lelah .. maka si ibu meminta le den pi antar budak ni ke hospital maklum le budak umur setahun lebih sket mengidap asma .. kesian den tengok maka den pun tolong le antar budak ni ke hospital jam 2.30 pagi walaupun baru je tidur .. sampai kat sana budak ni diberi ‘sedutan’ untuk menghilangkan penyakit beliau .. dan selepas itu disuruh balik

Malam kedua : anak ini mengalami asma sekali lagi pada jam 12malam dan den dengan rela hati menghantar anak kecil ini sekali lagi untuk menerima rawatan atas sakit yang sama dan seperti malam sebelumnya beliau disuruh balik selepas diberi ‘rawatan’

Malam Ketiga : anak kecil ini sekali lagi diserang asma pada jam 1.30pagi dan setelah diberi rawatan diarah balik kerana tidak ada apa apa yang perlu dibimbangkan ..

Malam Ke empat : jam 11.25 malam anak ini kelihatan teruk sekali akibat penyakit asma dan den dah malas nak pergi ke hospital sebelum itu .. minta kebenaran dari ibu dia untuk menghantar ke hospital besar setelah begitu teruja dengan rawatan yang diberi oleh hospital daerah dan amat kagum dengan inisiatif pembantu perubatan yang merawat anak kecil di hospital daerah sebelum ini .. dan setelah anak kecil ini diperiksa dan ditahan selama 2 minggu di hospital besar bagi membuat pemeriksaan lanjut .. BEGITU HEBAT HOSPITAL DAERAH YANG AMAT PERIHATIN TERHADAP NASIB ANAK KECIL TERSEBUT

Kes Ke Dua : Ada seorang anak jiran den deman dan kebetulan den ada di hospital tersebut untuk menjalani pemeriksaan darah .. tu pun atas seruan dan kertas iklan yang dipamirkan di merata tempat untuk meminta rakyat kerdil yang miskin untuk menjalani pemeriksaan kesihatan jika deman berpanjangan .. nasib den baik kerana pembantu hospital mengenali den dan terus membuat pemeriksaan dan mengambil sampel darah .. tapi dalam kes anak jiran den tu pembantu hospital yang sorang lagi .. pakai spek konon banyak membaca sampai mata jadi rabun hanya mengatakan pada anak jiran den ni kalau deman amik paracetamol aka panadol je .. mentega ni ingat rakyat ni peminta sedekah ke sampai nak beli paracetamol aka panadol tak mampu .. sebangsat bangsat mereka ni cukup makan dan pakai lagi dan tak payah nak mengemis di tepi jalanan .. apa punya bangang le rawatan diberi kalau macam ni

Kes Ketiga : Den raso elok la dikaji balik penempatan serta taraf umur berkhidmat bagi perempuan aka staf nurse atau misi misi ni .. buat kerja terhegeh hegeh dan kalao kereta nak masuk gear pun bunyi macam macam usahkan nak berjalan .. kesian den tengok terketar ketar nak buat suntikan .. kalau pak menteri tadah lengan konfiden aka yakin ke dengan misi misi yang macam ini .. entah entah ubat pun tertukar .. ni cerita dalam kes anak den yang mengidap alahan atau ‘allergic’ .. sampai anak kecil ini terpaksa menahan sakit dan termuntah akibat suntikan tersebut .. itu le kali terakhir den akan bawa anak den ke Pusat Kesihatan Besar di sebuah daerah di negeri menetap sekarang ..

Kesimpulan di atas cerita tadi menunjukkan kecekapan misi misi serta pembantu hospital yang ada ddi daerah den .. tu belum masuk bab doktor yang hanya nak dok dalam bilik acon sambil melaram dengan kaut tumit tinggi dan membiarkan pembantu Hospital membuat kerja kerja dan membiarkan atendan dok bergayut di bilik rekod sambil menyuruh pesakit membawa sendiri kad rawatan ke Pembantu Hospital yang duduk cam beruk dalam bilik .. dah le wat sibuk semacam .. takkan ada yang mampus baru semua kecoh nak buat lawatan serta siasatan ..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: