belanja

Zaman 80an dulu den g sekolah bawa duit belanja yang ayah den letak atas meja RM2.00 (Ringgit Malaysia : DUA Sahaja) kekadang RM3.00 (Ringgit Malaysia : TIGA Sahaja) untuk den beli makanan dan minuman sampai petang .. kekadang sampai tengahari je sampai berlebih duit tu den simpan untuk esok walaupun esok akan ado lagi habuan sebegitu .. setiap hari persekolahan den sehinggalah den menamatkan pengajian peringkat sekolah menengah .. dan SEMALAM pada 14 Julai, 2008 isteri den tumpangkan anak jiran pi sekolah dan semasa nak tinggalkan dia kat sekolah dia tanya ada tak mak dia yang dok jaga anak dia kat hospital tinggalkan duit belanja sekolah .. isteri den hulurkan duit RM2.00 namun dia tolak kerana mak dia selalu bekalkan sebanyak RM1.50 untuk beli makanan dan minuman sampai petang .. isteri den paksa gak dia amik RM2.00 tu atas pemberian ikhlas .. cuba anda bayangkan apa nak beli dengan duit sebanyak itu sedangkan harga barang naik .. cuba bayangkan tahun 80an dan 2008 duit belanja bukan bertambah banyak tapi semakin kurang sedangkan tahun bertambah .. kalau ada yang bawa duit 50 sen sahaja atau RM1.00 camner

Ada member den cerita anak cikgu sekolah dapat duit KWAMP ) betui ntah den pun tak amik hal sangat dengan duit sumbangan ni bukan nak kata den kaya tapi den kira den masih mampu lagi menyara anak tambahan isteri den pun kerja gak .. kira bantuan kerajaan tu bagi pada yang memang memerlukan .. tak kira la ada rumah besar pun terasa memang amat perlu duit KWAMP ke RMTS ke amik le tapi bagi den terasa merompak pada murid murid yang memang miskin .. ada yang mak bapa tercongok 24jam kedai kopi bagi den orang macam ni memang kaya la kan .. kalau tidak masakan dok kedai kopi 24 jam .. berapa dah air dan minuman dia kena bayar tapi tak bagi duit KWAMP atau sebarang bantuan lain bukan main mengamuk .. habis segala binatang dalam hutan dia sebut mengalahkan orang PAS dok maki hamun orang tak kira dalam blog ke kat kedai kopi ke .. tapi tak boleh nak kata gak sebab orang PAS, PKR ni memang pandai pandai belaka . maklum le berkawan dengan DAP kan kan kan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: