Dato Mustapha Mohamed

Den ado terbaca dalam posting Murai Becok perihal Dato Pa dan juga pagi tadi berkesempatan berbuah dengan orang kampung serta menghadiri Karnival Usahawan di Jeli iaitu kawasan Dato Pa sejak beberapa pilihanraya lepas dan juga tempat jatuh bangunnya politik Dato Pa. Den tertarik depa ni kata Dato Pa tidak ada kemampuan. Sebelum tu den nak tegaskan den tak pernah menerima SATU SEN pun duit Dato Pa atau menerima saham dari beliau lain la dari orang yang suka mengutuk dan menjadi batu api tu lepas terima dan tak cukup belasah orang yang pernah memberi.
Dato Pa1
Semua masih ingat semasa Dato Pa mengemudi Kelantan pada pilihanraya 2004 dulu Negeri Kelantan dan Parti Auta Semulajadi hampir tumbang dan menerima malu besar dari UMNO yang diterajui oleh Dato Pa ketika itu. Manik Urai juga mencipta sejarah sehingga Parti Auta Semulajadi hanya mencapai majoriti 65 undi sahaja dan kini masih lagi dalam proses honeymoon tanpa melaksanakan janji janji pilihanraya manakala UMNO dan Barisan Nasional masih lagi bertungkus lumus memenuhi janji janji pilihanraya walaupun Barisan Nasional dan UMNO tewas di dalam pilihanraya tersebut.
Kini usaha usaha menjatuhkan kredibiliti Dato Pa sudah bermula dengan penulis penulis upahan serta penjilat penjilat dan pelacur politik. Hangpa mai tanya orang samada Dato Pa ni sukar berjumpa dengan rakyat berbanding dengan wakil rakyat Parti Auta Semulajadi yang asyik beri pelbagai alasan dan yang paling teruk ada ka bini depa ni tanya balik rakyat bila rakyat mai simpan duit dengan suami depa yang sebelum ni depa dok kena tempek gambar suami depa semasa pilihanraya. Hangpa ni kalau nak cari rezeki tu ingat la sikit dengan mati. Hangpa ni kalau nak jadi batu api pun biar la berpada pada jangan asik dok pikiaq habuan je melancung sana sini dan habuan wang ringgit. Den tau la hangpa ni kalau mata lebam suruh jilat bontot pun hangpa sanggup asalkan dapat habuan. Hangpa pi tanya penduduk kampung bila depa dapat jumpa wakil rakyat siang malam tidak kira hujan panas kecuali time raya je itu pun banner ucapan selamat hari raya tapi kalau nak tengok live wakil rakyat ni sori le tunggu pilihanraya la nak nak calon import. Den raso time raya tu la babi hutan dan gajah pun kenal siapa wakil rakyat kawasan tu kalau tak percaya hangpa pi la tengok di ceruk ceruk kampung wakil kepada wakil rakyat ni mesti dok sengih sepanjang masa tak kira siang dan malam berbanding dengan Dato Pa yang sentiasa balik ke kampung bahkan jika ada Karnival dan perasmian oleh beliau pada jam 2.30 petang hangpa boleh tengok muka Dato Pa jam 8.00 pagi lagi melawat kawasan berdekatan tengok persiapan dan bertegur sapa dengan usahawan serta peniaga peniaga yang ada kek situ. Hangpa tak payah la nak dengar orang mengarut pasal Dato Pa ni .. Parti Auta Semulajadi cakap je perjuang islam tapi time islam di hina depa ni dok tunduk cam tikus kerana takut undi hilang tu pasal di Bagan Pinang Parti Auta Semulajadi kena ganyang kerana asik dok tipu dan maki orang je ..
Dato Pa2 hangpa tengok sendiri Dato Pa ni lagu mana betui ka macam Murai Becok tu cakap .. dia ni den raso tak dapat upah dari Dato Pa tu yang dok kutuk Dato Pa nih .. cuba suruh dia check balik mental dia betui ka Dato Pa ni tak buat apa apa untuk rakyat Kelantan macam yang dia buat tu

1 Comment

  1. Dahlia said,

    13 July, 2011 at 1:49 am

    aku masih ingat semenjak aku kecik samai le loni, momentum tok pa tak penah surut. sepertimana dia dtg memberi semangat kpd aku semasa bengkel UPSR sekolah2 dulu, sampai la aku dah grad dan bekerja, dia masih sama. Syabas tok pa!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: