Dato Mustapha Mohamed

Den ado terbaca dalam posting Murai Becok perihal Dato Pa dan juga pagi tadi berkesempatan berbuah dengan orang kampung serta menghadiri Karnival Usahawan di Jeli iaitu kawasan Dato Pa sejak beberapa pilihanraya lepas dan juga tempat jatuh bangunnya politik Dato Pa. Den tertarik depa ni kata Dato Pa tidak ada kemampuan. Sebelum tu den nak tegaskan den tak pernah menerima SATU SEN pun duit Dato Pa atau menerima saham dari beliau lain la dari orang yang suka mengutuk dan menjadi batu api tu lepas terima dan tak cukup belasah orang yang pernah memberi.
Dato Pa1
Semua masih ingat semasa Dato Pa mengemudi Kelantan pada pilihanraya 2004 dulu Negeri Kelantan dan Parti Auta Semulajadi hampir tumbang dan menerima malu besar dari UMNO yang diterajui oleh Dato Pa ketika itu. Manik Urai juga mencipta sejarah sehingga Parti Auta Semulajadi hanya mencapai majoriti 65 undi sahaja dan kini masih lagi dalam proses honeymoon tanpa melaksanakan janji janji pilihanraya manakala UMNO dan Barisan Nasional masih lagi bertungkus lumus memenuhi janji janji pilihanraya walaupun Barisan Nasional dan UMNO tewas di dalam pilihanraya tersebut.
Kini usaha usaha menjatuhkan kredibiliti Dato Pa sudah bermula dengan penulis penulis upahan serta penjilat penjilat dan pelacur politik. Hangpa mai tanya orang samada Dato Pa ni sukar berjumpa dengan rakyat berbanding dengan wakil rakyat Parti Auta Semulajadi yang asyik beri pelbagai alasan dan yang paling teruk ada ka bini depa ni tanya balik rakyat bila rakyat mai simpan duit dengan suami depa yang sebelum ni depa dok kena tempek gambar suami depa semasa pilihanraya. Hangpa ni kalau nak cari rezeki tu ingat la sikit dengan mati. Hangpa ni kalau nak jadi batu api pun biar la berpada pada jangan asik dok pikiaq habuan je melancung sana sini dan habuan wang ringgit. Den tau la hangpa ni kalau mata lebam suruh jilat bontot pun hangpa sanggup asalkan dapat habuan. Hangpa pi tanya penduduk kampung bila depa dapat jumpa wakil rakyat siang malam tidak kira hujan panas kecuali time raya je itu pun banner ucapan selamat hari raya tapi kalau nak tengok live wakil rakyat ni sori le tunggu pilihanraya la nak nak calon import. Den raso time raya tu la babi hutan dan gajah pun kenal siapa wakil rakyat kawasan tu kalau tak percaya hangpa pi la tengok di ceruk ceruk kampung wakil kepada wakil rakyat ni mesti dok sengih sepanjang masa tak kira siang dan malam berbanding dengan Dato Pa yang sentiasa balik ke kampung bahkan jika ada Karnival dan perasmian oleh beliau pada jam 2.30 petang hangpa boleh tengok muka Dato Pa jam 8.00 pagi lagi melawat kawasan berdekatan tengok persiapan dan bertegur sapa dengan usahawan serta peniaga peniaga yang ada kek situ. Hangpa tak payah la nak dengar orang mengarut pasal Dato Pa ni .. Parti Auta Semulajadi cakap je perjuang islam tapi time islam di hina depa ni dok tunduk cam tikus kerana takut undi hilang tu pasal di Bagan Pinang Parti Auta Semulajadi kena ganyang kerana asik dok tipu dan maki orang je ..
Dato Pa2 hangpa tengok sendiri Dato Pa ni lagu mana betui ka macam Murai Becok tu cakap .. dia ni den raso tak dapat upah dari Dato Pa tu yang dok kutuk Dato Pa nih .. cuba suruh dia check balik mental dia betui ka Dato Pa ni tak buat apa apa untuk rakyat Kelantan macam yang dia buat tu

Undi

Saat ini ramai blogger dari Parti Auta Semulajadi dan juga Parti Kencing Rakyat sedang meratap kekalahan depa yang amat memalukan dan tidak disangka sama sekali hingga mengakibatkan jeneral perang Parti Auta Semulajadi menyifatkan Tan Sri Isa Samad sebagai ikon rasuah seperti UMNO menjadikan Mat Sabu sebagai ikon khalwat (tapi tidak bersalah atas faktor teknikal yang dicipta sendiri) begitu juga anak Mahfuz sebagai ikon dadah Parti Auta Semulajadi dan ramai lagi pemimpin Parti Auta Semulajadi yang melakukan kesalahan namun wat senyap je sebab mereka berpegang selagi hangpa ahli Parti Auta Semulajadi selagi itulah hangpa bebas buat apa sahaja termasuk nak maki hamun atau boikot kenduri orang UMNO.
Ada penulis blog pro Parti Auta Semulajadi tapi kononnya bersikap adil dan telus padahal jadi penulis upahan siapa yang bagi lebih bagi kurang sikit den swing balik sepertimana yang terjadi kepada Tauket Jambatan Tendong. Tulisan yang bersifat batu api berselindung disebalik title wartawan kononnya adil dan telus tapi busuknya boleh terhidu sejak azali lagi. Cuba Parti Auta Semulajadi balik kepada sejarah di mana pilihanraya kecil sebelum ini yang mana undi Parti Auta Semulajadi semakin merosot namun apabila kalah tidak mahu mengakui kekalahan sehinggakan sanggup memaki hamun segala orang namun Parti Auta Semulajadi sudah alpa apa yang terjadi kepada ceramah ceramah mereka yang rela membenarkan bangsa asing yang kulut pun tak bersunat membaca ayat ayat suci Al Quran semata mata nak meraih undi.
Kalau nak cerita bab rasuah Parti Auta Semulajadi adakah benda yang keropoktidak dianggap rasuah? Atau IMG_2900atau Nik Aziz semakin menggalakkan cara sebegini digunakan sebagai cara kempen bukan sepertimana UMNO menghabiskan ruang kempen berkhidmat untuk novandri. Sudah tidak bertamadunkah kita tu belum lagi mengambilkira apa yang terjadi disebelah siang semasa orang kampung nak keluar mengundi. Inikah adab adab yang diajar oleh islam sepertimana nama parti mereka kononnya? Kekadang manusia ini mudah lupa selalu alpa pada pimpinan mereka dan den yakin satu hari nanti apa yang terjadi pada Al Arqam akan menimpa Parti Auta Semulajadi yang diharamkan apabila terlalu memuja dan taksub kepada seseorang. Kalau hangpa tak percaya hangpa g le umah orang Parti Auta Semulajadi sure depa dok tayang dan gantung gambar Nik Aziz di muka pintu nak masuk laie. Den dok tunggu gak jawapan dari kaki kaki ahli Parti Auta Semulajadi yang dulu selalu dok datang maki den kek blog ni tapi bilo den keluarkan apa yang terjadi di Kelantan tak ado plak yang nak cakap apa den keluarkan salah dan tipu .. Ada ke ahli Parti Auta Semulajadi nak cakap apo den tulis ni salah atau apaa apa posting den pasal pembangunan di Kelantan salah?

Pembangunan

Salahuddin Ayub dok persoal pembangunan di Bagan Pinang dan juga calon PAS di Bagan Pinang berjanji akan mempertingkatkan taraf ekonomi serta segala janji janji pilihanraya namun kalau ada orang kek situ yang berdekatan dengan air longkang hitam pekat tolong simbahkan kek muka depa ni bagi sedar sikit.
Ada blog dari golongan PAS totok yang mengatakan Kubang Kerian memang membangun kerana ada Universiti Sains Malaysia dan juga Istana Negeri cuma den nak campakkan air longkang yang pekat kek muka dia ni juga kerana memang pandai temberang .. zaman siapa yang buat semua ni nak mengaku kerana Salahuddin hanya pandai balik untuk temberang rakyat Kubang Kerian nak nak di kawasan Pasir Tumboh yang memang diketahui cakap apa pun oleh pemimpin PAS semua betulllll belaka.
Den raso cukup la pemimpin PAS nak menipu rakyat tambahan pulak menjaja ayat suci Al Quran demi kepentingan peribadi semata mata dan mengikut hawa nafsu yang rakus pada kuasa tanpa mengira kepentingan rakyat. Amat bohong kalau pemimpin PAS tidak mementingkan duit di dalam kehidupan mereka. Cuba tanya Nik Aziz untuk apa stesen minyak dibina dekat rumah beliau? Untuk apa duit gaji sedangkan dengan stesen minyak itu sendiri sudah cukup untuk makan minum anak cucu? Untuk apa naik kereta mercedes mewah sedangkan ada rakyat Manik Urai yang diautakan sebelum ini di dalam pilihanraya kecil masih lagi menaiki bas untuk ke mana mana?
Insaflah wahai orang PAS jangan hanya kerana kuasa anda semua membuat lakunan di hadapan semua orang di samping menjaja Al Quran, menghalalkan yang haram dan hanya mengikut nafsu hamPAS sahaja sedangkan rakyat dibiarkan. Cukup cukuplah rakyat digula gulakan dengan ‘rezeki secupak tidak akan menjadiu segantang’ dan cukup cukup le menyebarkan gambar serta menggunakan gelaran Tok Guru kalau hanya sekadar untuk kepentingan peribadi. Jangan pulak jadi seperti pengikut hindu dan jangan rakyat dihasut dan elakkan hamPAS akan jadi seperti Al Alqam yang telah diharamkan akibat sikpa taksub pemimpin hamPAS serta pengikut yang fanatik. Cuba anda semua melihat nasib nasib peniaga melayu di kelantan dan jangan ikut sangat kata Anuar Tan yang hanya bertopengkan nama untuk kepentingan peribadi yang sudah banyak mengaut dan menipu orang melayu di dalam bandar Kota Bharu .. satu je ayat yang memang sesuai utk anda semua .. memang hamPAS

Pembangunan di Kelantan

Sapa kata Kelantan tak membangun .. xkiro la membanyun bersama tokong buddha ke membangun bersama sampah sarap di sekitar bandar ke atau membangun bersama pusat pusat tarbiyah PAS yang tumbuh bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan mahupun membangun bersama madrasah madrasah atau masjid yang diHIJAUkan tanpa peduli perasaan orang kampung asalkan masjid dan madrasah dapat diHIJAUkan bukan pokok sahaja yang hijau.
Cuba pergi ke Kota Bharu sudah terdapat pasaraya baru di hadapan The Store dan bekas tapak pasar malam yang tersohor dahulu sebelum Kerajaan hamPAS menyuramkan pasar malam tersebut dengan menutup laluan dan kini setelah 18 tahun membuka balik laluan tersebut hanya kerana pasaraya yang baru dibina tanpa mengambilkira kepentingan peniaga peniaga ekcil yang sudah puluhan tahun berniaga di situ. Bayangkanlah peniaga di Pasar Siti Khadijah, Bazar Buluh Kubu mahupun pasar malam yang ingin bertarung dengan pasaraya yang baru dibuka dengan dilimpah kemewahan .. jalan jalan menghala ke pasaraya tersebut dibuka seluas luasnya tapi disembelit atas nama mengurangkan kesesakan di bandar Kota Bharu namun penyokong totok hamPAS mudah di kelentong dengan pelbagai dakyah serta di auta dengan pelbagai janji dan dipesong dengan pelbagai tuduhan terhadap orang lain.
Den nak tanyo kerajaan hamPAS berapa hangpa dapat dengan membuka jalan jalan menuju ke pasaraya tersebut? hangpa jangan kelentong rakyat dengan ayat ayat Al Quran yang hangpa benarkan sang sang kafir dok baca padahal konek mereka pun belum tentu bersunat. hangpa ni sanggup gadai Al Quran demi kuasa ka. Cuba hangpa tengok balik jalan jalan yang menuju ke pasaraya tersebut kalau den ni salah tapi hangpa ni nak kata bangang tu memang la bangang .. hangpa besarkan jalan tapi lepaih tu hangpa dok wat ruang parking .. kalau jalan 10 lorong lagu ni pun memang akan jammed gak wahai pak pandir yang pandai nak mengauta dan menyalahkan orang sahaja.
Ni hangpa dok pi kelentong di Bagan Pinang dengan menjaja Kerajaan Kelantan pandai mentadbir negeri. hangpa tak payah nak pi auta kek sana la .. hangpa tak payah nak jemput Mahathir mai Kelantan la sekadar nak tunjuk hangpa dah buat Tesco, hangpa dok benarkan Giant dibina di tapak pasar malam, hangpa buat pembangunan yang dipelopori oleh orang lain, hangpa jual Hotel Perdana dan hangpa jual habis segala syarikat anak negeri untuk menunjukkan hangpa pandai mentadbir Kelantan. Den kesian kek hangpa je kena kelentong sampaikan Nik Aziz wat kuar rezeki secupak takkan menjadi segantang supaya orang kelantan malas berusaha tapi dalam masa yang sama dok amik tanah tanah pertanian orang Melayu supaya dapat dibina bangunan tinggi dan ini dinamakan pembangunan oleh Nik Aziz. Nik Aziz ajar rakyat supaya malas pada masa yang sama dok tadah supaya rakyat bagi derma bagi membina bangunan parti mereka dan mengisi tembolok mereka. Nik Aziz ajar rakyat jadi malas dan mencaci sesama islam supaya mudah nak kawal ahli hamPAS ni dan tidak mengguna wang yaang ada selain dari dok derma kepada mereka sahaja. Nik Aziz ajar rakyat jadi malas supaya dia sorang je dapat naik kereta mercedes baru walaupun dulu bercupak kata taknak bazirkan harta kerajaan. itu semua sebelum dapat kausa tapi kalau dapat kuasa kita fikir cara lain untuk menghalalkan apa yang kita dok kata haram dulu. isu kroni dan isu pilih kasih tak payah cakap la .. husam musang ngan Nik Aziz ni memang pandai nak autakan rakyat. Dan den memang cayo pemimpin hamPAS ni memang hebat .. hebat dalam memecahbelahkan kaum sendiri, hebat dalam memanipualsikan ayat Al quran demi kepentingan sendiri dan hebat dalam menipu rakyat dalam ceramah ceramah dan paling hebat lagi mencaci maki dalam ceramah .. memang pemimpin hamPAS ni hebat.

Calon Pilihanraya Kecil Bagan Pinang

Awat kalut sangat pasai calon BN di Bagan Pinang .. calon hangpa bersih sangat kaaa .. yang baru menang di Permatang Pasir pun hutang tak bayo lagi dok kalut cerita pasal moral. Hangpa ni memang kalut kalau tang orang tak boleh tapi kalau tang hangpa semua betui .. orang lain buat semua salah .. hangap sorang je betui tak kira la hangpa dok ligan anak dara orang pastu dok cerai .. sampai masuk ‘court postponed’ semata mata nak lambatkan keputusan.
Dulu hangpa dok ligan pasal maruah .. hangpa punya orang maruah tu baik sangat ke .. ada yang dok berdua duaan dengan bini orang dalam bilik pastu perbicaraan out hanya semata mata ‘tecnical error’ yang hangpa sendiri dok reka (yang ni den tao sebab salah seorang yang pi rombongan tangkap pesalah yang terlepas ni adalah rakan den.)
Sekarang hangpa tak payah la nak cerita pasal moral kerana ahli hangpa sendiri busuk macam taik .. hangpa dok kalut pasal orang lain sebab nak sembunyikan tahi busuk hangpa. Ni la den kato kalau busuk orang hangpa dok riuh rendah ligan habis semak samun hutan bukau hangpa dok keluarkan tapi tang hangpa semua baik macam hampes.
Cukup la hangpa dok kalut hangap ingat sikit api neraka .. memang la hangpa pakai serban kopiah tinggi macam gunung tapi sedar la sikit syurga neraka bukan hangpa yang tentukan .. cakap kek Nik Aziz tu tak payah la nak mengarut .. kalau nak wat baik pun jangan la dok melencong yang salah kata betui .. yang busuk kata wangi .. ada wakil rakyat PAS sendiri kata hangpa pun banyak kroni sampai nak makan sendiri pun kebuluq .. tapi tang ceramah dan bercakap merapu hangpa memang jaguh.
Untuk Tan Sri Isa .. jalankan tugas anda jangan pedulikan malaun malaun yang memang tak leh senang tengok orang senang depa je nak idup orang lain pi mampus la

« Older entries

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.